دریاچه الیمالات کجاست ؟

دریاچه الیمالات کجاست ؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email
Share on print

دریاچه الیمالات

در گوشه کنار کشور مازندران و منطقه چمستان آنقدر مکان ها و مناطق دیدنی وجود دارد که میتوان روزها یا فصل ها را برای رفتن به این مناطق دیدنی و متنوع برنامه ریزی کرد و از دیدن مکان های جدید لذت برد .دریاچه الیمالات از جاهای دیدنی منطقه چمستان و نور  به شمار می‌آید و در مسیر آن به چمستان قرار دارد.

نور در سمت شمال با دریای خزر هم‌مرز است و می‌توان دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیادی را در آن مشاهده کرد. شهر چمستان نیز مرکز بخش چمستان، یکی از بهترین نقاطی است که می‌توان برای سفر برگزید.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در حقیقت دریاچه سد خاکی الیمالات است که در ۸ کیلومتری مسیر نور – چمستان در مازندران قرار گرفته. ولی مردم محلی به دلیل زیبایی بیش از حد، به آن دریاچه الیمالات می‌گویند. این منطقه منظره‌ای شگفت انگیز به زیبایی عکس‌های کارت پستال‌ها را تداعی می‌کند. این منطقه بیشتر به مناطق استوایی شبیه است تا جنگل‌های شمال ایران. شما می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی در این منطقه بندازید.

طبیعت زیبای اطراف دریاچه با درختانی که تا نزدیکی لبه‌ ساحل رشد کرده‌‌اند و دریاچه را در آغوش کشیده‌اند، خالق چشم‌اندازی به واقع دیدنی خلق هستند که در کمتر دریاچه‌ای می‌توان مشابه آن را پیدا کرد.

فاصله تهران تا دریاچه الیمالات در حدود ۲۱۴ کیلومتر است و شما در زمان تقریبا ۴ ساعته به این مکان زیبا می‌رسید.

مسیر راه تهران تا دریاچه الیمالات

امکانات بسیار خوبی هم در کنار این دریاچه قرار گرفته. سوئیت‌های اقامتی، کافی‌شاپ، رستوران، امکانات کمپینگ، قایق سواری و حتی ماهیگیری در این منطقه از جمله امکانات و تفریح‌های خوب در کنار این دریاچه هستند. اگر نگاهی به دریاچه الیمالات روی نقشه بیندازید، متوجه می‌شوید که این دریاچه فاصله‌ای تا دریای خزر ندارد.

دریاچه الیمالات
دریاچه الیمالات

تنها کافی است خود را به شهرستان نور برسانید. این شهر از شمال با دریای خزر همسایه است.

موقعیت دریاچه الیمالات بر روی نقشه

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه