بهترین منطقه چمستان کجاست؟

بهترین منطقه چمستان کجاست؟

بهترین منطقه چمستان کجا

بهترین منطقه چمستان کجاست ؟

یکی از سوالاتی که همه وقتی برای خرید به چمستان مراجعه می کنند می پرسند!

بهترین منطقه و نقطه خرید برای ویلا در چسمتان و یا زمین در چمستان و محدوده آن کجاست ، کدوم روستا خرید کنیم ؟ قسمت دشت خرید کنیم و یا قسمت جنگل یا پای کوه ؟ لب جاده خرید کنیم یا شهرکی ؟

همه و همه این سوالات برای خریداران این منطقه پیش می آید و یک سر در گمی خاصی برای این افراد به وجود آورد.

در چمستان کجا املاک و مستغلات بخریم؟

بهترین منطقه چمستان کجاست؟

اما جواب اینکه ابتدا باید بدانیم اصلا چمستان کجاست ؟  و در چه منطقه جغرافیایی قرار دارد و چه شهرهایی به آن دسترسی و فاصله و امکانات هر منطقه به چه صورت می باشد.

تازه بعد از آن باید بپرسیم خریدی که می خواهیم تو منطقه مورد نظر انجام بدیم آیا طبق قوانین ثبت اسناد و املاک هست یا خیر ، برای همه این موارد جز به جز توضیح می دیم که شما برای خرید بدونید به کجا و کدوم منطقه بر اساس نیاز خود شما اقدام به خرید بفرمایید.

در ابتدا چمستان بین دو شهر نور و آمل قرار دارد و این دو شهرستان در خرید و فروش در این منطقه تاثیر گذار هستند . در ابتدای این مسیر از سمت آمل شرکت بزرگ کاله و روستاهای زیادی قرار دارند تا به انتهای کمربندی شهر امامزاده عبدالله می رسیم که در این منطقه نیز ویلا سازی می شود. محدوده حفاظتی  آمل تا پلی که قبل آن چاپ اسکناس و بعد آن شرکت زربال قرار دارد می باشد و از آن به بعد تا خود چمستان جز محدوده شهری چمستان و شهرستانی نور قرار دارد.

در میانه راه آمل به چمستان یک فرعی برای زمین های و روستاهایی وجود دارد که به اتوبان آمل به محمودآباد متصل می شود. که املاکی های منطقه آن را جاده دریا و در اصل جاده ولیسده به کلوده می باشد.

در این منطقه هم ویلاسازی انجام می شود. و در هر روستا ویلاها و شهرک های متفاوتی را مشاهده می کنید.

بعد از عبور از ولیسده به منطقه امیرآباد و سعادت آباد می رسیم که این جاده تا پای کوه ادامه دارد که یکی از مناطق خوب و لوکس چمستان به حساب می آید. که این جاده با ورودی امیر آباد تا خود جنگل ادامه دارد. این هم ذکر کنم اکثریت جاده هایی که در سمت چپ جاده از آمل به سمت چمستان که می رویم همگی به جنگل منتهی می شود ولی همه این پای جنگل ها قابل ساخت و ویلاسازی نمی باشند.

بعد از آن روستاهایی مثل ورازده منطقه آهودشت جلیکان رمشی  تا خود شهر چمستان که در آن منطقه نیز با به چند منطقه تقسیم می شود یکی به سمت واز و جوربند و جاده دیگر به سمت شهرستان نور و در بین راه پارک جنگلی کشپل قرار دارد که در انتهای مسیر پارک جنگلی به منطقه زیبای اویج می رسید.

همه و همه این مناطق اعلامی به عنوان چمستان محسوب می شوند اما مهم ترین موضوع خرید در منطقه چمستان در مورد زمین و ویلا نوع کاربری ملک قرار داشتن در بافت روستا یا بافت مسکونی می باشد. نکته بعدی که بعضی از دوستان خریدار با آن مشکل دارند داشتن اوقاف در خرید زمین و ویلا در منطقه می باشد چون بسیاری از روستاهای منطقه چمستان دارای موقوفه و زمین های وقفی می باشند.

اینها نکاتی مهم تر از اینکه شما کجا خرید کنید هست .  

لطفا در زمان خرید لطفا از کلماتی مثل الحاق به بافت ، سند شورایی ، نزدیک به بافت ، بسازید بعدا مجوز می دن دوری کنید .

حتما داخل بافت با کاربری مسکونی مجوز ، ساخت  پروانه ساخت و پایان کار و سند ۶ دانگ عرصه و اعیان را از فروشنده بخواهید این موضوعات مهم تر از نوع ویلا دوبلکس شهرکی یا غیر شهرکی می باشد.

منبع : ویلا چمستان

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه